Inwoners nemen vaker het initiatief om veranderingen en verbeteringen in hun leefomgeving voor elkaar te krijgen. We ondersteunen deze initiatieven en vervullen hierbij een faciliterende rol. Beuningen beschikt over een sterke sociale infrastructuur. De kracht en het talent zit veelal in de samenleving. Wij bieden ruimte aan inwoners, ondernemers en partners om zelf met initiatieven en oplossingen te komen.
Ambities en ontwikkelingen
De dienstverlening naar inwoners, bedrijven, verenigingen en instellingen moet laagdrempelig, toegankelijk, efficiënt en veilig zijn. De basisprincipes van onze dienstverlening sluiten daarop aan: de mens centraal, meer selfservice, minder regels en meer gemak.’
In deze veranderende maatschappij volgen ontwikkelingen elkaar snel op en veranderen ook de behoeften van inwoners, ondernemers, verenigingen en maatschappelijke instellingen. Ze verwachten een dienstverlening van ons die te vergelijken is met die van zakelijke dienstverleners.
Daarbij is het belangrijk dat onze dienstverlening voor iedereen toegankelijk is. Iedereen moet kunnen meedoen. De klantrelatie van de toekomst is een digitale én een menselijke.
Uiteraard blijft informatieveiligheid ook een belangrijk thema bij alle stappen die wij zetten in het kader van de dienstverlening.
Het kernwaardentraject is nagenoeg afgerond en heeft een drietal mooie waarden voor onze gemeente opgeleverd, te weten verbinding, betrokkenheid en mooi plekje. De bedoeling is om deze waarden terug te laten komen in de beleidsstukken en uit te venten.
Programmaverantwoording | |||
---|---|---|---|
in € (+=baat,voordeel/-=last,nadeel) | Lasten | Baten | Saldo |
Begroting | -13.362.578 | 39.302.579 | 25.940.001 |
Realisatie | -16.034.698 | 39.522.443 | 23.487.746 |
Saldo programma | -2.672.120 | 219.864 | -2.452.255 |
Mutaties reserves: | |||
Begroting | -10.000 | 166.253 | 156.253 |
Realisatie | -15.595 | 127.376 | 111.781 |
Saldo reserve | -5.595 | -38.877 | -44.472 |
Gerealiseerd resultaat | -2.677.715 | 180.987 | -2.496.727 |